Ugrás a fő tartalomra

KÖNYVAJÁNLÓ: Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás

849137_5.jpg (400×604)

Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás

Az új Abby tökéletes. Nem iszik, kerüli a káromkodást, a pólói kifogástalan rendben sorakoznak a szekrényében - azt hiszi, elegendő távolság választja el a múltjában rejlő sötétségtől. De amikor megérkezik a legjobb barátjával, Americával a főiskolára, az új élet felé vezető útja gyorsan megváltozik. Travis vézna testét tetoválások borítják, tipikus laza srác, azt testesíti meg, amire Abbynek szüksége van és amit szeretne elkerülni. Abby távolságtartása felkelti a kíváncsiságát és cselhez folyamodik egy egyszerű fogadás segítségével: ha ő veszít, önmegtartóztató marad egy hónapig, ha Abby marad alul a játszmában, Travisnél fog lakni ugyanennyi ideig. Travis nem is sejti, hogy a párjával hozta össze a sors, akármelyikük is nyer. Szerelem és játék keveredik a népszerű írónő, Jamie McGuire regényében, amely a fiatal olvasók körében nagy népszerűségre számíthat. Ne hagyd ki, játszd meg te is a tétjeidet! Szerinted Abby nyer vagy Travis? Vagy ebben a játékban nincsenek vesztesek?


Egy olvasói vélemény
megéri elolvasni

Egy történet a szerelemről, egészen a gyűrűig. Egyik kedves barátnőm jóvoltából sikerült hozzájutnom ehhez a New Adult regényhez, amit a Libri ifjúsági polcain a szépirodalom címke alatt tárol. Engem személy szerint izgatott, milyen lehet egy ifjúsági szépirodalmi könyv, ami abszolúte modernnek tekinthető kiadási dátumát figyelve. Nagy reményekkel fordultam tehát a könyvhöz... A publikáció elejére nyomtatott ajánlók túlzásain átrágva magam belekezdtem tehát a szűzi oldalakba. Félve ízlelgettem a szavakat, kerestem a lehetséges fogódzkodókat, hogy belekapaszkodjak a regény környezetébe. Már az első fejezet után letisztult véleményem volt a történetről és az írói stílusról. Klisékkel teli, átlagos szerelmi történetet vázolt fel Jamie McGuire, s én ez alapján ítélkeztem. Kíváncsiságom azonban nem engedte, hogy az első fejezet után megtorpanjak, hát tovább száguldottam. Ki gondolta volna, hogy a következő pillanatban a 240. oldalon találom magam? A Bookwhisperer, a Barnes and Noble, az Amazon és a Waterstones azt állítja, hogy képtelenség a könyvet letenni, ha már az ember kezébe kerül. Egyszerűen csodálatos, ahogyan az írónő megragad Téged, és végtelen utazásra hív az Eastern Egyetem környékére. Hogy szépirodalmi lenne a mű, azt határozottan tagadom, de sokkal színvonalasabb, mint némely manapság kiadott regény. Köszönjük Maxim kiadó. Köszönjük, hogy ezt a csodálatos történetet elhoztad nekünk. Hálával tartozunk Szűr-Szabó Katalinnak a fordításért, egyszerűen fantasztikus lett. A kíváncsiság kedvéért belekezdtem az eredeti angol kiadásba, és ámulattal figyeltem milyen művészi megfogalmazásokat biztosított számunka a fordító. Nem utolsó sorban említést érdemel Jamie McGuire - a történet alkotója. Ennyi érzelmet, kalandot és vidámságot nem sok helyen talál az olvasó. Az elejétől a végéig képes volt szórakoztatni, tehát egy köszönetet mindenféleképpen érdemel. A regény legnagyobb előnye - ezt már a kezdetek óta érzékeltem - a szereplőválogatás. Egyszerűen az összes karakter imádnivaló, jellegzetes és hiteles. Bár voltak vad kirohanások, egy percre sem fordult meg a fejemben, hogy 'nos, ilyen a valóságban nem történhet meg, ilyen emberek nem léteznek'. Jamie McGuire biztosította, hogy otthonosan berendezkedjek közöttük, és lopott órákra egy háttérben lapozgató egyetemista legyek, aki távcsővel kémkedik a gárda után. Travis bár sokaknak irreálisnak tűnhet, én valóságosnak könyveltem el. Abby - a főszereplőnk - szándékaival vagyunk mindössze tisztában, különösebb jellem nem társul a nevéhez, így az E/1-es énkép nyitva áll az olvasó előtt. Nincsenek hajmeresztő mondatai vagy tettei. Bár függetlenség iránti vágya néhol embertelen mérteket ölt, a regény nyolcvan százalékában ki voltam vele békülve. A kevesebb néha több - voltak részek, amiket az író elhúzott, így egy végeláthatatlan érzelmi válságot kreálva az aktuális problémából. A regény közepe tájékán megül a békességben, s az olvasónak fogalma sincs, hogy mi vár még rá a következő kétszázötven oldalon keresztül. Ez a boldog-periódus azonban a regény egészét tekintve elválasztó szerepet tölt. Hihetetlenül dinamikus a sztori, éppen ezért tekinthetünk rá úgy is, mint egy összefűzött dupla kötetre. Én örülök, hogy az írónő egy köteten belül oldotta meg a szerelmi történetet, és nem cincálta két-három részre. Az első kötet a főszereplők megismerkedését tartalmazta, míg az elképzelt második rész a kapcsolat regresszióját mutatta be. Végtelenül romantikus / szenvedélyes személyeknek különösen ajánlott! Tele volt obszcén kifejezésekkel, alkoholfogyasztással, bulikkal, verekedéssel - ám számomra éppen ettől vált hitelessé. Nekem senki ne mondja (főként Amerikában), hogy az egyetemi élet kizárja ezeket. Még itthon is látjuk, milyen mindennapos a lerészegedés, a verekedés, a trágár szavak használata. Ez mind-mind hozzátesz a regényhez, aki ódzkodik az 'alvilág' muzsikájától maradjon távol, mivel az írónő a gengszterélet színes tárházából válogatva építi fel férfi főszereplőnk karakterét. Három alap elvárásom van egy könyvvel szemben: a hatáskeltés alapvető ismérvei az olvasás közben (nevetés, sírás), és a tanulság. Ez a regény állta a sarat, mind a három kritériumom mellé egy pipát biggyesztettem az olvasat után. Rengeteg humor, és érzelem bújuk meg a lapok között. Példaértékű Travis kitartása, én őt tartom a legjelesebb karakternek. A könyvben alapvető értékeket vonultat fel McGuire, akárcsak a szeretet, a bizalom, a kitartás, a segítségnyújtás. Nyugodt lélekkel ajánlom mindenkinek (főként 18 felett), és remélem hasonlóan jó véleménnyel lesztek a könyvről. Szerintem érdemes megvenni, mert tényleg szívhez szóló Abby és Travis története. Izgatottan várom a filmet, és persze a második részt!

xx. szani

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sziasztok! A blog bezárt. Oldallal kapcsolatos megkereséseket az alábbi e-mail címre küldhettek:  b_szandru@hotmail.com kép: x

DIY / DO IT YOURSELF / AUTUMN / ŐSZI WHATCANIDO / HALLOWEEN

Mindenszentek / Halottak napja idézetek

Nem múlnak ők el, kik szívünkben élnek, Hiába szállnak árnyak, álmok, évek. A halál olyan súlyos veszteség, hogy valójában sohasem lehet feldolgozni. Az emléke elhalványulhat a szeretett személynek, de a hiánya mindig megmarad. A sötétség nagylelkű. Türelmes. Mindig győz. Ám erejének szívében ott lakozik a gyengesége: egyetlen magányos gyertya elegendő, hogy elűzze őt. A szeretet pedig több egy magányos gyertyánál. A szeretet képes lángra lobbantani a csillagokat. A halottak az élők emlékezetében élnek tovább. Életem egy szakasza lezárult. Már régen el kellett volna felejtenem az egészet. Egy nyári románc, akármilyen intenzív, akkor is csak egy nyári románc volt. Talán szerelmes is voltam belé, igen, valószínűleg, de gyerekek voltunk még. A gyerekszerelmek ritkán élik túl a vért és a halottakat. Vannak ajtók. Én pedig becsuktam ezt az ajtót. Lucy a múlt részévé vált. Sok időbe tellett, mire ezt elfogadtam. De megtettem, és sikerült is zárva tartanom azt