Ugrás a fő tartalomra

MAGYAR ÉRETTSÉGI - MÁJUS 2! ...Az első nap

Személyes élmények,


A visszaszámlálásnak vége, elérkezett az érettségi első napja. A reggeli kis gyomorgörcs hamar elszállt, a magyartól sosem tartottam. 3/4 8-kor borítékosztás, minden oldalra név-felírás és nekieshettünk a 60 perces szövegértésnek.

Több, mint 77 ezer diáktársammal együtt kaptam meg az első feladatrészt, 

"Moravcsik Gyula: A papíruszok világából című könyvének egy részét kell értelmezniük a diákoknak a magyarérettségi első részében. A papíruszok világából című könyv az ókori szövegekről szól, Moravcsik a fennmaradásuk körülményeit vizsgálja benne az 1942-ben megjelent könyvben." (x)


(Érdekesség: Tavaly Grendel Lajos: A mondern magyar irodalom története egy szövegrészlete volt az első rész feladata.)

Számomra viszonylag egyszerű szöveg volt, hamar sikerült feldolgoznom, értelmeznem. A feladatoknál nem sorrendben haladtam, először törekedtem az 1-2 pontos feladatokra ahol csak pár szót ill. egy-két mondatot várt el a feladat. (Adj címet a bekezdéseknek, táblázatkitöltés (ennyire egyszerű feladatot....), idézet alapján kötni irodalmi vagy nem irodalmi műhöz stb.

A feladatokat nagyszerűnek találtam, időben végeztem, mindent kitöltöttem, szerintem eredményesen és sikerekben gazdagon.



9 óra 3 perckor adtuk le a szövegértést, és 9:10-kor folytattuk a második résszel. A jól megszokott három feladat közül kellett egyet kiválasztani és megoldani.

Érvelésnél Csoóri Sándor Nomád naplójából kaptunk egy szövegrészletet. Én ezt választottam.
A művek értelmezésénél Tamási Áron Szerencsés Gyurka című novellája volt még ill. az összehasonlító elemzés: Vörösmarty Mihály Liszt Ferenchez és Illyés Gyula Bartók című alkotását kaptuk még.
Az érvelés az, ami nekem a legjobban megy, így remélhetőleg eredményes munkát írtam 4 és fél oldallal. Olvasott műhöz kapcsoltam Szabó Magda Abigél-jét, Kacinczy Ferenc A cirkusz c. novelláját ill. Kertész Imre Sorstalanság c. önéletrajzi regényét.
TI MELYIKET VÁLASZTOTTÁTOK? NEHÉZNEK V. KÖNNYŰNEK ÍTÉLTÉTEK A MAGYAR ÉRETTSÉGIT? 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sziasztok! A blog bezárt. Oldallal kapcsolatos megkereséseket az alábbi e-mail címre küldhettek:  b_szandru@hotmail.com kép: x

DIY / DO IT YOURSELF / AUTUMN / ŐSZI WHATCANIDO / HALLOWEEN

Mindenszentek / Halottak napja idézetek

Nem múlnak ők el, kik szívünkben élnek, Hiába szállnak árnyak, álmok, évek. A halál olyan súlyos veszteség, hogy valójában sohasem lehet feldolgozni. Az emléke elhalványulhat a szeretett személynek, de a hiánya mindig megmarad. A sötétség nagylelkű. Türelmes. Mindig győz. Ám erejének szívében ott lakozik a gyengesége: egyetlen magányos gyertya elegendő, hogy elűzze őt. A szeretet pedig több egy magányos gyertyánál. A szeretet képes lángra lobbantani a csillagokat. A halottak az élők emlékezetében élnek tovább. Életem egy szakasza lezárult. Már régen el kellett volna felejtenem az egészet. Egy nyári románc, akármilyen intenzív, akkor is csak egy nyári románc volt. Talán szerelmes is voltam belé, igen, valószínűleg, de gyerekek voltunk még. A gyerekszerelmek ritkán élik túl a vért és a halottakat. Vannak ajtók. Én pedig becsuktam ezt az ajtót. Lucy a múlt részévé vált. Sok időbe tellett, mire ezt elfogadtam. De megtettem, és sikerült is zárva tartanom azt